Afslanktips van SlimPlus

Hieronder enkele afslanktips van het Slimplus Consulenten Team, die u tijdens of na de afslankkuur van Slimplus ter harte kunt nemen.

Stop met de lightproducten.

Stop met smaakversterkers.

Te weinig slaap.

Drink water in bulk dus geen kleine slokjes.

Geen stress.

Meer bewegen, waarom en hoe te bewegen tijdens Slimplus afslankkuur?

Wat zijn transvetten? En waarom moet je deze niet nemen.

Waarom twee liter water per dag drinken tijdens Slimplus afslankkuur?

Waarom geen suiker tijdens het dieet maar ook na het dieet.

Waarom eten we te weinig proteine in ons dagelijks leven?

We eten te veel suiker en geraffineerde koolhydraten.

Neem andere koolhydraten.


Afslanktips

Stop met de lightproducten.
Wanneer je zoetstof gaat gebruiken i.p.v. suiker, houd je je hersenen voor de gek. De hersenen gaan zo de smaaksensatie af, maar ook op de stofwisselingssignalen. Dat houdt in dat de zoete smaak in je hersenen is gekoppeld aan calorieën. Je hersenen verwachten een bepaalde verzadiging, een bepaalde hoeveelheid calorieën en als die niet komt ga je juist weer meer calorieën eten.

Stop met smaakversterkers.
Het is bij dieren en mensen gebleken dat inname van de smaakversterker MSG(mono-sodium glutamaat, ook bekend als E 621 of ve-tsin)overgewicht veroorzaakt. mSG zit vooral in kant en klaarmaaltijden, pakjes, sausjes, bouillonblokjes, soepen, zoutjes, snoep. In de supermarkt dus volop verkrijgbaar!

Te weinig slaap. 
Mensen die goed slapen produceren 15% meer ghreline en 15% minder leptine. Ghreline zorgt ervoor dat je honger hebt en Leptine onderdrukt dit. Dus een goed nachtrust is essentieel om af te vallen, slaapt u slecht dan kunt u overwegen leptine te nemen. Wist je dat als je slecht slaapt dikker wordt; - Niet te vaak eten op een dag - Goed slapen; Mensen die korter slapen hebben meer honger omdat er meer ghreline(zorgt ervoor dat je honger hebt) wordt aangemaakt en 15% minder leptine(onderdrukt het hongergevoel) Wij raden aan om Melatomatine te nemen om zo een goede nachtrust te bewerkstelligen.

Drink water in bulk dus geen kleine slokjes.
Veel drinken en in bulk drinken; anders krijgen we honger. Hoeveel en welke manier, je drinkt twee liter water per dag, als het warm is transpireer je meer en verlies je meer vocht en dat moet je aanvullen.

En je moet in een keer veel drinken, dus niet de hele dag door kleine slokjes nemen. Op die manier raak je lichaam niet verzadigd. Daarnaast mag je koffie of thee drinken. Geen lightdranken of zoetjes (Omdat je hersenen deze zoete smaak koppelen aan calorieën, en deze verzadiging er niet komt wil je juist nog meer calorieën tot je nemen. 

Waarom krijgen we honger als we te weinig drinken?; Als je te weinig drinkt, passen je hersenen zich snel aan, je hebt daardoor minder dorst. Het vervelende is dat er in dat geval ook te weinig angiotensine wordt aangemaakt. Angiotensine zorgt ervoor dat er glucose kan worden verbrand, wat energie oplevert, betekend te weinig angiotensine energie tekort en er gaat een seintje naar de hersenen dat er gegeten moet worden. Je krijgt dus honger. Je moet dus echt genoeg drinken.

Bovendien is het ook nog belangrijk hoe je drinkt, steeds een klein beetje drinken werkt niet, hier de uitleg. 
Als je steeds een klein beetje drinkt, net niet voldoende om alles op peil te houden, wordt er ook geen angiotensine geproduceerd met hetzelfde gevolg. Geen glucose verbranding. Dus geen energie, dus seintje dat er gegeten moet gaan worden, je krijgt honger.

Geen stress.
Hoe minder stress hoe minder glucocorticoiden in je bloed, en dat betekent minder trek naar een hogere behoefte aan koolhydraten en suiker.

Meer bewegen, waarom en hoe te bewegen tijdens de Slimplus afslankkuur? 
Langzaam bewegen betekent vet verbranden, snel bewegen is koolhydraten verbranden. Niet te snel bewegen we gebruiken drie soorten brandstof vet, koolhydraten en keratinefosfaat. We hebben veel vet om te verbranden koolhydraten hebben we beperkt en keratinefosfaat nog minder. Het meest logisch is dat je eerst gaat gebruiken waar je het meeste van hebt en dat is vet.

Door meer te bewegen wordt de schildklier geactiveerd, want er moet meer energie worden geproduceerd, de schildklier regelt namelijk de verbranding. En hoe meer spieren hoe meer mitochondrien en er wordt dus meer verbrand ook in rust het zogenaamde basale metabolisme.

Bewegen, het liefst op een nuchtere maag.
Op een nuchtere maag verbrand je eerder vet omdat je nog geen voedsel tot je hebt genomen. En omdat bij verbranding eerst de koolhydraten worden aangesproken en dan pas na 20 a 30 minuten de vetten.

Langzaam bewegen.
We gebruiken drie soorten brandstof; Vet, koolhydraten en creatine fosfaat. Langzaam bewegen zoals lopen etc. betekent vet verbranden en snel bewegen betekent koolhydraten verbranden, en je wilt juist vet verbranden!

Als je met een bepaalde snelheid van 300 kcal gaat bewegen (wandelen of fietsen) zou je 60% vet kunnen verbranden. Dat is 180 vet calorieën per uur. Als je dan je snelheid verhoogt naar 700 kcal(aerobics bijvoorbeeld) verbruik je misschien nog maar 30% vet en de rest is koolhydraten verbranding. Dat levert weliswaar 210 kcal meer verbranding op maar je houdt het nooit lang vol. Vooral niet als je begint. Je verbrandt meer vet als je een uur op lagere snelheid kunt bewegen vergeleken met 10 minuten topsnelheid.

Kleed je niet te dik aan met sporten.
Zweten kost energie, tijdens het sporten wordt 75% van de verbruikte calorieën gebruikt voor thermosregulatie. Dit betekent dat zweten veel energie kost. Het kost nog meer energie om zweet te laten verdampen dan het te laten stromen. Kleed je dus niet te dik aan, want daardoor sluit je alles af waardoor je zweet minder verdampt. Dit kan zo 60-70% schelen daardoor val je dus meer af, want het kost meer energie.

Wat zijn transvetten? En waarom je deze niet moet nemen. 
Buiten de verzadigde vetten zijn de transvetten dus eigenlijk nog slechter; Transvetzuren zijn eigenlijk vetten die normaal niet in de natuur voorkomen. 
Het zijn vetzuren die zijn ontstaan door de een of andere (fabrieksmatige) bewerking. Van oorsprong waren het onverzadigde vetten. Die onverzadigde vetten worden industrieel bewerkt. 
Die bewerking heeft natuurlijk een reden en wel de volgende: roomboter is voor veel zaken te gebruiken maar duur. Plantaardige olie is vele malen goedkoper maar niet smeerbaar. Door nu de vetzuursamenstelling van bijvoorbeeld zonnebloemolie te veranderen wordt het ineens smeerbaar. En dat bied perspectief. Daar waar vroeger roomboter voor gebruikt werd kan nu ineens geharde olie voor gebruikt worden. Zonnebloemolie is ineens te verwerken in koekjes, gebak, snacks etc.
N.B. Neem ander Vet en iets minder; eet minder verzadigd vet en meer omega 3 vetzuren.

Waarom twee liter water per dag drinken tijdens de Slimplus afslankkuur?
Drink elke dag veel water. Als je nog geen water drinkt is het tijd om daarmee te beginnen. Je hebt het water nodig om de gifstoffen uit je lichaam te verwijderen. Wetenschappers zijn het erover eens dat je 9/10 de van je lichaamsgewicht maal 29,6 centiliter de ideale hoeveelheid water is om per dag te drinken. (omgerekend van Amerikaanse maten).

Voorbeeld; als je 100 kilo weegt, 90 x 29,6 cl = 2,66 liter water per dag. 
Als je 97 kilo weegt wordt het 87,3 x 29,6 cl = 2,58 liter water per dag. 
Als je 135 kilo weegt wordt het 121,5 x 29,6 cl = 3,59 liter water per dag.

Waarom geen suiker tijdens het dieet maar ook na het dieet. 
Stop eens met suiker, we hebben het echt niet nodig, bovendien zit er genoeg in fruit en groenten.

De suikers in fruit zijn anders van samenstelling dan de geraffineerde suikers, bovendien krijg je ook nog vezels binnen. We eten nu gemiddeld 1000 gram!! suiker per week, in plaats van 10 gram vroeger (meer dan 10.000 jaar geleden).

Hoe moeilijker jij het vindt om suiker te laten staan hoe meer verslaafd je er aan bent. Koolhydraten (ook suiker) zijn prikkels voor de productie van endorfine, dopamine en serotonine.

Dat zijn stoffen waardoor je je lekkerder gaat voelen. Je lichaam past zich weer aan de hoeveelheid suiker aan, dat wil zeggen dat je eraan gewend raakt en steeds meer nodig hebt om je lekker te voelen.

Het is dus gewoon een verslaving. Het is dus goed mogelijk dat je bij het Slimplus Proteinedieet de eerste twee dagen zgn. afkickverschijnselen hebt in de vorm van hoofdpijn.

Waarom eten we te weinig proteine in ons dagelijks leven? 
Veel mensen die te dik zijn, gaan besparen op calorieën en komen daardoor onder het eiwitminimum. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid, onder andere door spierafbraak en vermindering van je immuunsysteem. In het kader van gewichtsbeheersing is het belangrijk dat je bij een eiwit-tekort ook te weinig transportproteïnes hebt. Deze zorgen er namelijk voor dat de voeding de cel in kan om te verbranden. Dus te weinig proteine betekent minder verbranding, betekent minder energie en betekent dikker worden.

Iemand van 80 kg zit dan minimaal aan 80 gram eiwit per dag. In 100 gram mager vlees zit ongeveer 20 gram eiwit, in een ei ongeveer 7 gram. (zie onze voedingstabel voor meer voedingsmiddelen)

De hoeveelheid eiwit die je nodig hebt, kun je stellen op 1 a 1,2 gram per kilo lichaamsgewicht, afhankelijk hoeveel je beweegt cq sport.
Als je gaat sporten tijdens je afslankproces raden wij aan om meer eiwit tot je te nemen; 1.4 tot 1,6 gram per kilo lichaamsgewicht.

Slimplus: Meer gezondheid, meer energie en slanker zijn! En minder koolhydraten in de vorm van suiker, rijst, aardappelen, meelproducten.

We eten te veel suiker en geraffineerde koolhydraten.
Als je suiker (geraffineerde koolhydraten) eet, wordt dat omgezet tot glucose. Dat komt dan in je bloed. Daarna komt direct de insulineproductie door de alvleesklier op gang om de glucose te kunnen laten verbranden waardoor het glucosegehalte in je bloed weer daalt.

Daarna gaat de insuline ook weer naar beneden, tot de volgende inname van glucose volgt. Dan volgt hetzelfde proces. Dat gaat golfsgewijs door. Glucose heeft insuline nodig als sleutel om toegang te krijgen tot de cellen om te kunnen worden verbrand. Normaal gesproken maakt de alvleesklier precies voldoende insuline aan om de glucose binnen te laten.

Als je nu vaak en veel koolhydraten eet, kan de alvleesklier niet meer normaal reageren. Hij gaat dan te veel insuline aanmaken. Er is dan zo veel insuline, dat je te weinig glucose in je bloed krijgt: dat heet hypoglycemie. “Ik heb suiker nodig…Nu!!” Als je dit wel eens hebt meegemaakt, weet je wat hypoglycemie is.

Je gaat dan suiker eten, waardoor het hele proces nog meer wordt versterkt. Het gevolg van steeds te veel insuline in je bloed, is dat je cellen ongevoelig worden voor insuline. Je wordt insulineresistent. Dat betekent dat de glucose in je bloed niet meer kan worden verbrand, maar wordt opgeslagen als vet. Je wordt dus dikker! Bovendien komt er energie vrij als glucose wordt verbrand, krijg je logischerwijs honger, omdat er energietekort is. Je wordt dus dikker en krijgt meer honger.

Neem andere koolhydraten.
We zijn niet gebouwd op de grote hoeveelheden koolhydraten die we tegenwoordig eten in de vorm van suikers, granen, aardappelen en rijst bijvoorbeeld. We zijn gebouwd op grote hoeveelheden groeten en fruit waardoor je, zoals je al hebt kunnen lezen, al met al nog niet veel koolhydraten binnenkrijgt.

Eet dus veel koolhydraten, maar vooral in de vorm van groenten en fruit. Denk hierbij aan 1 kilo groenten en fruit (samen) per dag. Dat heb je zo voor elkaar, als je beseft dat een flinke appel al snel 200 gram weegt. De vezels uit groenten en fruit zijn erg belangrijk voor onze darmen.

Groenten en fruit zijn de beste voedingsmiddelen om te zorgen dat je darmflora optimaal gevoed wordt en kan werken zoals het hoort. Je darmflora bestaat uit allerlei bacteriesoorten. Deze zijn onder andere belangrijk voor het verteren van voedsel, de aanmaak van bepaalde vitaminen en het in stand houden van een gedeelte van ons immuunsysteem.

Verder krijg je door groenten en fruit meer enzymen (die allerlei processen in je lichaam mogelijk maken) binnen, meer mineralen en vitaminen. Bovendien zijn groenten en fruit een mooie tegenhanger voor het verzurende effect van de proteine – je hebt ze dus echt nodig. Je mag dan ook veel meer dan 1 kilo eten…

Afslanktips

EFFECTIEF AFVALLEN

Door de jaren heen is ons lichaam niet meer gewend haar opgeslagen vetten aan te spreken als energie. Daarentegen blijft de spaarstand (vetten opslaan)wel gewoon doorgaan.Omdat er een overvloed is aan energierijke producten zoals: suikers, granen,koolhydraten etc. komt het lichaam niet of nauwelijks toe aan het omzetten van vetten in energie. We moeten ons brein eraan helpen herinneren dat de opgeslagen vetten als brandstof gebruikt kunnen worden. Door SlimPlus+ zal het lichaam weer kunnen overschakelen naar een veel effectiever systeem; namelijk de opgeslagen vetten verbranden in plaats van vetten opslaan.


Het SlimPlus+  Pakket

Wat zit er in het SlimPlus+ Pakket?

•100 capsules SlimLean Body

•60 capsules SlimVital Body

•250 ML SlimClean Body

•Handleiding met de dieetrichtlijnen en recepten

•Capsule-doosje voor onderweg

•Meetlint / BMI meter

​• Gratis Online Begeleiding van een coach